fredag 21. mars 2008

Eva gjør ting hun IKKE kan

I dag har jeg vært i Eikedalen med Helene, Katrine, Øyvind, Erlend og Magnus. Det var spennende nok i seg selv, men siden jeg i tillegg har sagt i to år at jeg skulle prøve meg på snowboard, så var det godt på tide at jeg holdt ord og gjorde det. -Ikke lurt!

Vi ankom Eikedalen rundt 10-tiden, og fant frem diverse ski-utstyr. Jeg hadde tatt på meg snowboard skoene og tenkte som det var at de var jo faktisk veldig behagelig å gå med. Iallefall i forhold til slalomstøvlene som jeg ellers pleier ha på meg.
Vi kom oss utenfor og fikk tatt på oss brett og ski, og prøvde å komme oss bort til bakken og trekket. *grøss*

Skitrekket var en historie for seg selv. I forveien hadde jeg fått store ambisjoner for meg selv at det kunne umulig være Så vanskelig å stå ned en bakke på brett, men jeg hadde ikke tenkt i det hele tatt på hvordan jeg skulle komme meg opp bakken.

Vi kavet oss bort til t-trekket, vi som stod på brett iallefall, og var allerede litt nervøs for hvordan det skulle gå oppover.
Vi prøvde en del ganger, uten å lykkes, men tilslutt lykkes vi. Eller.. Iallefall opp til den andre "kneiken" der jeg trynte'an og laget kjede-kollisjon mellom meg, Erlend og Katrine. Og dette var allerede på veien opp! I tillegg såg Rygg dette, og jeg er bekymret over hvor lenge jeg kommer til å få høre dette fra han..

Etter hvert når Øyvind hadde funnet en gutt fra klassen sin til å hjelpe oss, stakk vi bort i... barnetrekket.
Vi kavet oss bort, igjen. Og jeg og Katrine byttet snowboard siden vi tenkte at Ja, dette kunne gå bedre!
Når vi kom bort til trekket, som er laget for BARN(!), kjørte Katrine (på brett) og Øyvind og Magnus (på ski...)
Første gang: kjører ut til siden, og etter 3 meter faller jeg.
Andre gang: Kjører ut til siden, og etter, litt kortere enn forrige gang, faller jeg.
Sånn gikk det vel de neste 3 gangene jeg prøvde også, og Katrine og diverse mennesker står på toppen av bakken og LER! Uhøffelig! :p


Som i de fleste eventyr, så var det happy ending. Jeg fikk byttet til meg noen slalom ski, og stod resten av dagen på det. Herlig!

Helene derimot.. (a) Hun fikk snowboard.
Hun går forresten og klager over gangsperr i forskjellige muskler som jeg ikke er så sikker på om jeg visste at fantes engang.


Det er sikkert sundt!



Tok "desverre" ingen bilder, men fant et beautifult et på Eikedalen.no xD

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha! :D va dødsgøy xD
*Minner for livet* :P <3

Eva Åsne sa...

Joda, e nok sant d.. ;) <3