torsdag 3. april 2008

Man kan DØ av peanøtter!


Jepp, du leste rett.

Det hele begynte altså med at Katrine sa til meg på skolen i dag at Før i tiden, så "matet" de mennesker som skulle dø med peanøtter og vann. Etterhvert så skulle de altså dø av sult fordi det ikke var næringsstoffer eller noe i peanøttene. Jeg trodde ikke dette så nå har jeg gjort litt reseach om dette, på google... Jeg fant ingenting om noen sulte-metode, men jeg fant derimot ut at det er fler som dør av å spise nøtter hvert år enn det er mennesker som blir drept av hai!

Mellom 30-80 mennesker blir angrepet av hai i året, mens det dør 90 mennesker hvert år av nøtteallergi!


Hvert år blir mer enn én million mennesker i verden drept i bilulykker.
Har du bare én hånd på rattet og spiser peanøtter med den andre, utfordrer du virkelig skjebnen.




Tenk over dette neste gang du tenker på å kjøpe peanøtter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visste du at det faktisk også er flere folk som dør av å få en kokosnøtt i hode, enn folk som dør av å bli spist av hai??
D visste du ikke nei....

Eva Åsne sa...

Oioioi.. Må passe seg for de der kokosnøttene altså! =D