søndag 6. april 2008

Men genseren er like hel!

Denne helgen har jeg befunnet meg på Osterøy. Ja, sist jeg var der var vel for et år siden, og da fant jeg og Helene ut at På Osterøy MÅ det være flere sauer enn mennesker!
Hvorvidt det stemmer, det vet jeg ikke. Men denne gangen såg jeg ikke mange sauer iallefall..
Denne helgen var det patruljehaik som stod for tur.


Vi reiste fra Huset på fredag klokken 22.00, og var vel fremme og funnet frem stien til klokken 23-23.30. Når vi satt i bilen satt jeg og Hanne og klaget over hvor trøtt og forferdelig vi hadde det, for vi var nemlig ikke motivert i det Hele tatt til å gå ute i MØRKET for å leite oss frem til lavvoene vi skulle overnatte i til lørdag. Men vi kom oss omsider ut, og fikk begynt å gå.
Når vi kom frem til lavvoene ble jeg plutselig angrepet av en dose med hyperaktivitet, og det gikk som følger;
Jeg klarte å smitte Kari, vi begynte å lage sanger til pølsene vi grillet med inspirasjon fra velsignelsen, jeg spiste snop/sukker for å få energi til å holde meg våken, jeg begynte med aerobik for meg selv for å forbrenne kaloriene fra sukkeret (noe som jeg tviler på at egentlig fungerte), og vi begynte å gå rundt i sirkler mens vi sang "to ellefanter" sangen. Resten prøvde å sove - stakkars.
Dagen derpå skulle vi bort til hytten til Cecilie. Jeg og Hanne holdt oss positive ved å si at Genseren er like hel! Historien bak dette er at Hanne har en CD hjemme der det handler om Brennmaneten, sørlandets delfin, og der blir to gutter(?) påkjørt, også sier de:

-Jeg har kanskje mistet en arm, Vidar!
Så svarer Vidar; - Men genseren er like hel!
Toppen av optimisme, men jeg tror jeg liker det.

Vi kom oss iallefall bort til hytten og endte opp med å lage oss lunch, noe som bestod av pølser og skiver - ekte speiderfòr. Utover dagen begynte vi å lage et "nødly", jeg kommer ikke på det andre ordet det het, men dere skjønner vel hva jeg mener. Grunnen til at vi lagde dette, er at vi skal få Eg er BUDD merket, så no er vi enda ett skritt nermere! Vi ble iallefall ferdig og kom oss opp til hytten igjen, og deretter ned til "nødlyen" igjen, og deretter fikk vi lagt oss. I dag reiste vi hjem. Spanande, ja eg vet!
Sitater fra helgen:
Genseren er like hel!
It's not Only, Only! (It's also Bik Bok)
Vi snakkes mennesker! Og husk;
Genseren er like hel!

4 kommentarer:

lkih sa...

hehe, tørr humor hører til på sånne plasser ! :D Høres ut som en kjekk tur !:-)

Eva Åsne sa...

Tørr humor hører til over ALT! :D men spesielt i speider og "hus" sammenheng :D <3

Helene sa...

Hehe :P
Eller bare generellt i en sammenheng med Arnatveitinger ;P <3

Eva Åsne sa...

D e ikkje feil! :D <3